Zdravlje

Kako i koliko piti vode, pročitajte i ovaj savjet

Ako tokom ljetnjih vrućina osjetite glavobolju, promjenu raspoloženja, slabost ili halucinacije, to može biti alarm da vašem tijelu nedostaje voda. Iako je optimalan dnevni unos različit za muškarca, žene i djecu, prosječna osoba treba da popije prosjeku dva i po litra vode dnevno kako bi organizam bio zdrav.

Količina optimalnog dnevnog unosa zavisi od uzrasta, pola, zdravstvenog stanja, spoljašnje temperature, fizičke aktivnosti i kalorijske vrijednosti hrane. Dok muškarci imaju veći procenat vode u organizmu i njihov dnevni unos treba da bude oko tri litra, žene treba da popiju 2,2 litra vode. One imaju veći procenat masnog tkiva, koje slabije vezuje vodu u odnosu na mišićno tkivo kod muškarca. Djeca od pet godina treba da piju oko 0,75 litara, a sa deset godina oko litar vode dnevno.

– Maloj djeci i bebama treba često nuditi tečnost, ali ih ne treba tjerati da piju velike količine odjednom – preporučuje britanski doktor Džordž Kvarel. – Treba da piju vodu sa niskim sadržajem natrijuma i soli. Na taj način, njihovi mladi bubrezi neće biti opterećeni nepotrebnim materijama.

Iako je ovo preporuka za djecu, svi koji piju flaširanu vodu treba da obrate pažnju na sastav minerala: kalcijuma, kalijuma, natrijuma, magnezijuma, sulfata, hlorida i karbonata. Prije kupovine, važno je pogledati deklaraciju i pročitati šta sve voda sadrži.

– Ako flaširana voda ima do 1.000 miligrama suhog ostatka po litru, može da se pije u većim količinama – rekao je doktor Kvarel. – Voda koja ima više od 1.000 miligrama suhog ostatka je mineralizovanija. Može se konzumirati uz obrok, ali samo jedna do dvije čaše dnevno.

Ukoliko plastičnu flašu vode ostavite na suncu u parkiranom automobilu ili kao što prodavci to čine ispred svojih radnji, to može biti opasno. Na visokim temperaturama, plastična ambalaža ispušta metal antimon, koji može biti štetan za ljudski organizam.

Kvalitet i količina vode koju pijemo su siguran znak da ćemo izbjeći dehidrataciju. Kako do nje ne bi došlo, treba piti vodu prije nego što ožednimo i dovedemo organizam do kolapsa. Simptomi dehidratacije mogu biti glavobolje, letargija, promjene raspoloženja, suh nos, suha ili ispucala usta, tamniji urin, slabost, umor, zbunjenost i halucinacije.

– U dehidriranom tijelu dolazi do povećanja toksina, koje bubrezi ne mogu da prerade i izbace – upozorio je Kvarel. – Duži period bez dovoljnog unosa vode podstiče stvaranje kamena u bubregu i česte infekcije urinarnih kanala kod žene –

– Tečnost, takođe, omogućava da se tijelo riješi viška natrijuma. Ako ne pijete vodu, povećavate koncentraciju natrijuma, koji dovodi do većeg zadržavanja vode i nadimanja

Kod srčanih oboljenja, međutim, višak tečnosti u organizmu može da bude prepreka za normalan rad srca. Zato se srčanim bolesnicima, za razliku od zdravih osoba, ograničava unos tečnosti.

Tagovi
Prikaži više

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Close