Zdravlje

Plivanje kao izvor zdravlja

Ako ste odlučili učiniti nešto dobro za svoje zdravlje – predlažemo vam plivanje kao najbolji izbor.

Plivanje pozitivno utiče na:

  • srce i krvni tlak
  • pluća
  • sve mišićne skupine i vezivno tkivo
  • artritis
  • astmu
  • prekomjernu težinu
  • stres i napetost

Jedna od najvećih prednosti plivanja je pozitivno djelovanje na vaše srce te stabiliziranje krvnoga pritiska.

Plivajući koristite sve glavne mišićne skupine i snažno aktivirate rad srca i pluća što je bolje od svih vježbi na spravama koje najčešće koriste samo jednu mišićnu skupinu.

Plivanjem se produbljuje disanje, pa se time povećava i kapacitet pluća. Upravo zbog jačanja pluća, plivanje se preporučuje osobama koje boluju od astme.

Prema znanstvenicima s američkog instituta u Seattleu, žene koje plivaju pet puta tjedno i do 20% smanjuju rizik od obolijevanja od karcinoma dojke.

Za razliku od trčanja, aerobika ili treninga s utezima, u plivanju se ne izlažete opasnosti od ozljeda vezivnog tkiva.

Plivanje se preporučuje kao tretman za jedno od najtežih kroničnih oboljenja, oblik artritisa poznat kao ankilozantni spondilitis (hronična upala kralježnice).

Znanstvenici sa Sveučilišta Ege u Izmiru zaključili su da je plivanje značajno pomoglo oboljelima od ove bolesti.

Za plivanje se odlučuju i mnogi sportaši koji se aktivno bave drugim sportovima. Plivanje se posebno preporučuje sportašima s ozljedama koji ne smiju raditi vježbe koje opterećuju zglobove.

Uz plivanje, u ovakvim se slučajevima preporučuju i razne vježbe u vodi poput aerobika i trčanja po vodi.

Plivanje se smatra idealnim sportom za ljude s prekomjernom težinom, trudnice te osobe s bolovima u nogama ili donjem dijelu leđa.

Plivanje se preporučuje i osobama s problemom ravnih stopala te problema s koordinacijom pokreta.

Plivanje pozitivno utječe na cirkulaciju i podiže nivo energije -nakon plivanja nećete se osjećati izmoreno kao nakon drugih sportova, a pozitivno će utjecati na vaše zdravlje.

Jedna od najvećih prednosti plivanja je olakšanje od stresa i napetosti. Tijelo i um se u vodi opuštaju –  što više vremena provedete u vodi, bolje ćete se opustiti.

Smanjenje stresa će poboljšati vašu svakodnevicu i popraviti odnose s ljudima koji vas okružuju.

Ako pratite plivačka natjecanja, sigurno ste primijetili prekrasne vretenaste mišiće kod plivača. To je učinak koji voda ima na tijelo.

Plivanje je jedna od najboljih aerobnih aktivnosti koja aktivira cijelo tijelo – mišiće nogu, ruku, leđa, trbušne mišiće, a usto pridonosi fleksibilnosti.

I na kraju spomenimo da plivanje sagorijeva kalorije i to pola sata plivanje može sagoriti čak 200 kalorija a to je duplo više nego hodanjem.

Za samo 10 minuta određenom tehnikom plivnaj ćete sagoriti kalorije kako slijedi

  • prsnim stilom – 60 kalorija
  • leđnim kraulom – 80 kalorija
  • slobodnim stilom (prsnim kraulom) – 100 kalorija
  • leptir stilom – 150 kalorija
Tagovi
Prikaži više

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Close