Zanimljivosti

Stvari koje (vjerojatno) ne znaš o WRC-u!

Svjetsko prvenstvo u rally utrkama se vraća!

WRC
WRC

Uvjeti vožnje kakve još nisi vidio + brzina + led + snijeg + blato = utrka kakvu mogu podnijeti samo najbolji vozači rallyja na svijetu.

Kao i u utrkama Formule 1, Svjetsko rally prvenstvo poznaje dva sustava bodovanja. Jedan je onaj u kojem svaki vozač bodove skuplja pored svojeg imena, dok je drugi onaj u kojem se bori za bodove svog tima. Postoje li granice rally utrka i što sve trebaš znati o njima pročitaj u nastavku.

WRC
WRC

Utrka s vremenom

Vozači rally utrka i WRC automobila bore se protiv najgoreg protivnika – vremena. Vozači započinju utrku u intervalima od dvije minute za prethodnim vozačem. Njihova vremena se prate i bilježe, a vozaču koji je u najboljem vremenu odvezao sve dionice staze upisuje se pobjeda. Zbog ovakvog načina utrkivanja, vozači se gotovo nikada ne susretnu na stazi.

WRC
WRC

Tim ne čini samo dvoje

Svako prvenstvo sastoji se od 14 utrka od kojih se prva uvijek vozi u Monte Carlu, a zadnja u Australiji. Uloge u timu su savršeno podijeljene i svatko zna točno koja je njegova pozicija. Osim vozača, mehaničara i doktora, tim ima i vlastitog meteorološkog stručnjaka koji brine o odabiru savršenih guma za svaku stazu.

WRC
WRC

Novogodišnja promjena

Nova pravila za 2017. privukla su novu publiku, a ljubitelje rallyja pretvorila u fanatike. Auti postaju lakši i jači, što znači da će doslovno letjeti po stazama. Osim osjetnih i nevidljivih promjena, vanjski izgled donosi neke novosti. Novi automobili će biti širi s izraženijim stražnjim spoilerom, što nas pomalo vraća u prošlost ako govorimo o izgledu zmajeva na četiri kotača.

WRC
WRC

Vrijeme je najbitnije

Vrijeme se mjeri na stazi, ali i izvan nje. Svaki automobil dnevno prođe tri servisa od kojih prvi traje 15, drugi 30, a treći 45 minuta. Svaka minuta više provedena na servisnom parkiralištu za vozače može značiti kaznu.

WRC
WRC

Pozorno prati da ne propustiš

Mehaničari zaduženi za servisiranje rally automobila toliko su brzi da nećeš trepnuti, a oni će završiti. Dva mehaničara na stazama WRC utrka trebaju samo 11 minuta za promijeniti cijelu mjenjačku kutiju automobila, za ispod sedam minuta stignu promijeniti turbo punjač, a za cijeli ovjes im trebaju samo tri. To znači da dok ti prošećeš do frižidera po sendvič i vratiš se, oni su uklonili i zamijenili ogroman dio ovjesa. Kad bi barem svaki servis trajao tako kratko.

WRC
WRC

Toplo – hladno

Vozači rally utrka mogu nositi nadimak superljudi. Temperature u kokpitu na utrkama kao što je ona u Argentini dosežu i do 50 stupnjeva što je nevjerojatnih 80 stupnjeva toplije od najniže temperature. Na utrci u Švedskoj, gdje termometar nerijetko pokazuje -30 stupnjeva, zima se ne uvlači samo u mjesta nego i u ljude.

WRC
WRC

Titula najstarijeg

Utrka u Monte Carlu nosi titulu najstarijeg moto događaja na svijetu. Iako je Svjetsko prvenstvo u rally utrkama osnovano tek 1973., utrka u Monte Carlu vozi se još od davne 1911.

Iako se mnogo promijenilo u samoj utrci i bodovanju pa više nije najbitnija elegancija automobila i udobnost interijera kao na prvim utrkama, dobro je znati odakle je sve krenulo.

WRC

WRC

Izazovi s kojima se suočavaju reli vozači.

Borba s vremenom, mogućim kvarovima, vremenskim uvjetima. Kroz što sve prolaze reli vozači i što je potrebno kako bi završili na prvom mjestu?

Pogledaj u ovoj mega kul infografici:

178 otkucaja u minuti

Tijekom vožnje, otkucaji srca vozača mogu dosegnuti čak 178 otkucaja u minuti.

103 decibela

Maksimalna je dozvoljena glasnoća za reli automobile. Usporedbe radi, rock koncert dosegne 110 decibela, dok se prag boli počinje javljati na 130 decibela.

Toplo – hladno!

Vozači rally utrka mogu nositi nadimak superljudi. Temperature u kokpitu na utrkama kao što je ona u Argentini dosežu i do 50 stupnjeva što je nevjerojatnih 80 stupnjeva toplije od najniže temperature. Na utrci u Švedskoj, gdje termometar nerijetko pokazuje -30 stupnjeva, zima se ne uvlači samo u mjesta nego i u ljude.

Kakvo je vrijeme?

Pitanje koje ima svoju težinu kada se postavi u reli krugovima. Naime, tijekom utrke vrijeme se može promijeniti dok si rekao ‘keks’, što znači da timovi i vozači moraju imati spremne gume. Uvijek. Stalno. Točnije, to znači 62 gume po automobilu. 🙂

Tik – tak, tik – tak!

Svaki vozač sanja o tome da ima oko sebe vješti tim mehaničara koji su u svakom trenutku spremni izvršiti potrebne izmjene oko automobila. Međutim, oni imaju samo 15-45 minuta da poprave i ‘zakrpaju’ sve kvarove na automobilu, što znači da jednom kad im automobil dođe pod ruke, počinje utrka i borba. S vremenom.

Tko želi biti milijunaš?

Da se razumijemo, reli nije jeftin sport. Ako ti se dogodi nezgoda u kojoj skršiš auto, to će te koštati oko 500 000 eura. A to je samo trošak za auto. Ne zaboravi na gume, zamjenske dijelove, gorivo, i tako dalje, i tako miljama dalje…

Prvi!

Svi žele biti prvi na cilju, ali nitko ne želi startati prvi. Staza nije prohodna, puna je prašine i prljavštine pa je puno lakše startati nakon što je već netko ‘pročisio’ stazu.

Tagovi
Prikaži više

Komentariši

Vaša email adresa neće biti objavljivana. Neophodna polja su označena sa *

Close